Wednesday 31 December 2014

Demam di musim hujan

Hari ni masuk hari keempat aku demam dan AlHamdullilah hari ni much better dari sebelum ni. Aku mengaku aku dah lama tak demam..sekali Allah uji demam...3 hari aku tergolek je kat katil..tak boleh buat apa-apa dah..nasib baik tak muntah bagai...cuma selsema yang aku rasa menyumbang kepada demam aku ni..

Lagipun 2 minggu berturut-turut aku pegi family day di waktu hujan renyai-renyai..orang tua-tua kata bila time hujan renyai lah lagi cepat demam..hurmmm...mungkin jugak kot..

20-21 Disember baru ni office aku buat family day kat Bukit Gambang Resort City..seharian dok main air kat waterpark masa tengah hujan kejap renyai kejap lebat...kitaorg redah je...

Balik dari Kuantan, sehari je berehat pastu hari Khamis masa Krismas tu pegi Port Dickson pulak ada family day company husband aku...still hujan kejap renyai kejap lebat..

Lepas balik dari PD tu kitaorg terus ke rumah mak mertua di Alor Gajah sebab anak buah kenduri kawin hari Jumaat dan Sabtu..sudahnya hari Ahad tu bermulalah demam aku yang buatkan aku tak boleh berenggang dengan katil..tak boleh nak bangun dan duduk..badan rasa bisa-bisa je..

Hari Isnin dah balik ke rumah tapi still rasa ting-tong lagi...berehat je lah...dan AlHamdulillah baru hari ni aku rasa ada sikit kekuatan untuk buat keje rumah..tapi bila kaki rasa sejuk semula, cepat-cepat aku pakai stokin dan berselimut..hahaha...dah macam orang dalam pantang...

No comments:

Post a Comment