Tuesday 3 February 2015

Nasi Briyani dari pes Perencah Nasi Briyani Maggi

Aku dah lama cari resepi Nasi Beriani yang best....dulu pernah google cari resipi dan aku beli rempah nasi beriani yang ada jual secara timbang kat Giant Batu Caves..tapi bila dah masak rasa tak sedap...berempah sangat...

Lepas tu aku try pulak rempah nasi beriani yang diposkan khas dari Kuala Terengganu oleh kakak aku...dari Pasar Payang lagi ha...rempah ala india..resipinya ada kat belakang paket rempahnya....tapi....tak tau lah kenapa tekak aku masih tak boleh terima...tak macam nasi beriani yang aku pernah makan yang rasa nyaman di tekak,wangi dan tak berempah sangat..

Last sekali masa belek2 rempah yang ada kat pasaran,aku terjumpa pulak rempah Nasi Beriani dari Maggi...sepeket harga dia Rm2.50 kalau kat 99 Speedmart...dan siap ada resepi lagi kat belakang tu...

Sepeket boleh masak untuk 6 pot nasi...agak2 untuk 2 keluarga lah...dan bila siap masak nasi tu aroma dia betul2 membangkitkan selera...

Aku ikut je apa yang tertera kat peket tu dan cuma tambah daun pandai dua helai untuk bagi wangi dan guna beras biasa je....

Rasa dia...hmm....sedap betul! Tak berempah sangat...very light....aku suka macam ni....

Dah 3 kali aku buat guna rempah Maggi ni....siap masak masa raya Haji lagi tau untuk makan pagi bersama keluarga mak mertua....memang terbaik lah...




No comments:

Post a Comment