Saturday, 29 February 2020

PENGALAMAN PATAH KAKI DAN BERSIMEN

PART 1

Seumur hidup aku, ini lah pertama kali kaki aku patah dan terpaksa bersimen!
Huhu...puncanya... jatuh tangga je....

Alkisahnya, bulan puasa tahun lepas, lebih tepat lagi....lagi seminggu nak cuti raya, masa tengah kerja aku kena follow anak boss pegi salah satu outlet kami di Kajang. Oleh sebab hal tersebut berkaitan dengan law dan polis, maka anak boss dengan pantas nya mengajak aku menemankan dia ke sana.

Okey tak nak banyak cakap dan menurut perintah aku pun bergegas lah turun ke bawah.

Office aku ni ada 5 tingkat dan tak ada lift. Ini adalah bangunan company sendiri dan big boss sengaja tak buatkan lift sebab dia nak staf-staf dia fit dengan menaiki tangga ke tempat kerja. Okey lah reason yang 'terpaksa' di terima pakai. haha...boss kata apa je terpaksa lah setuju kan.

Nasib baik lah aku duduk di tingkat 3 so tak de lah rasa mengah sangat nak turun naik office. Okey berbalik pada cerita tadi, sambil menuruni tangga tangan aku duk pegang handphone sebab nak call husband dan beritahu yang aku akan sampai lambat di rumah dan minta dia belikan lauk pauk untuk berbuka. Nah! Tak sempat call nak order pun...aku dah tergolek jatuh kat tangga paling bawah.

Silap nya satu je...aku tak perasan tangga yang last tu dia lebar sikit, bukan size standard so aku pijak dengan kuatnya dan hasilnya aku terus terpeleot...haha...

Lepas terjatuh dan terseliuh tu, sakitnya hanya Allah yang tau. Tapi aku sebelum2 ni memang pernah terseliuh so aku dah tau la rasa mcm mana...cuma kali ni, sakit dia lain machiam.

So malas nak fikir panjang, call Grab minta hantarkan ke MRT untuk balik ke rumah la dah sakit kaki kan. Urusan di Kajang terus dicancelkan dan boss pun ambil maklum tentang hal tersebut.

Nak dipendekkan cerita, lepas berbuka aku dengan terdengkot2 pegilah klinik dn doktor sahkan kaki aku injured macam atlit selalu injured tu dan dapatlah MC 5 hari.

No comments:

Post a comment