Tuesday 16 June 2015

Warna dan kehidupan seharian anda

Baru-baru ni seramai 18 blogger dari Kelab Blogger Ben Ashaari menghadiri satu Bengkel Warna dan Kerjaya anjuran MYRYL Point yang diadakan di Hotel Bangi-Putrajaya dan dikendalikan oleh Puan Shuhada Alauddin Pengasas kepada terapi warna yang pertama di Malaysia.




Wah! Menarik betul bila join bengkel ni..masa ni baru tau warna banyak mempengaruhi kehidupan seharian kita. 80% dari warna menggambarkan sifat luaran kita!

Aku yang memang suka warna biru betul-betul teruja sebab 80% warna luaran aku adalah warna biru! Dan 90% sifat-sifat tu ada pada diri aku!



Bengkel ni tak membosankan seperti sesetengah bengkel lain sebab Puan Shuhada merupakan seorang speaker yang sangat awesome! Beliau bijak mengutarakan hujah-hujah berkenaan warna dan mengajak kami join sekali dengan aktiviti yang dianjurkan.




Kami semakin teruja bila ada sesi zumba untuk menghilangkan mengantuk dan menaikkan mood ceria kami..hahaha...bergerak sikit urat-urat dan darah ni bila kena menari mengikut rentak lagu..

Kesimpulannya, bengkel begini pada aku sangat sesuai kalau dapat diperluaskan ke sektor-sektor kerajaan dan mungkin juga boleh dibuat dikalangan penuntut-penuntut universiti agar semua orang dapat menelaah semula dalam diri masing-masing sebelum membuat keputusan bertukar kerjaya atau memilih kerjaya yang sesuai.

Untuk menghubungi pihak Myrl Point boleh lah jenguk di:-

web : www.myryl.net
Facebook : myryl.point
Instagram pengasas Myryl : shuhada alauddin

1 comment:

  1. assalamualaikum...yaya dah follow sini...saja...buat blogwalking..hehe....harap sudi follow yaya... www.yayacendana.com :) tq

    ReplyDelete