Tuesday 20 January 2015

Bantuan awal persekolahan

Masuk tahun ni dah 3 tahun kerajaan bagi bantuan awal RM100 seorang untuk setiap anak yang bersekolah. Dan tahun ini lah tahun pertama aku yang pergi ambil duit tuh..sebab cik hubby ada conference kat Genting. Nak tak nak terpaksalah pegi...

Alkisah...tahun pertama parent cuma ambik kat kelas anak2 tapi masuk tahun kedua (tahun) lepas dah kena ambik kupon pulak ...dah lah lepas tu kena dengar ceramah Ahli Parlimen/Adun Kawasan...hurmmm..aku pun tak tau apa motif nak adakan ceramah ni..

Kalau nak bagi duit tu...bagi je lah kan.bukan apa...parent yang datang tu bukan semua tak keje....ada yang lari2 cilok datang sekolah anak jap pastu nak pegi keje semula...ntahlah...

Tapi apa yang aku buat lepas ambik kupon untuk Fateen dan Farah?haha..aku tengok ramai parenta yg dok makan kat kantin tu....aku pun order lah nescafe panas nipis all time favourite...pastu ambik lah seketul dua kuih...

Dah kenyang perut baru aku masuk le dewan untuk beratur dan terima duit..

No comments:

Post a Comment